Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kanal tedavisi kişinin her dişine ayrı bir özen gösterilerek yapılması gereken bir işlemdir. Seansların süresi ya da sıklığını dişin durumu belirler. Çürümüş ya da kırılmış bir diş için hekimin yapacağı planlamada bazı kriterler vardır. Bunların en başında gelen kriter kanal tedavisi yapılacak dişin iltihabi durumudur. Diş iltihabının bir çok çeşidi vardır. Ağrınızın çok olması durumu her zaman dişinizde büyük bir iltihap olduğu ve tedavinin uzun süreceği anlamına gelmez.

Kanal Tedavisi bir günde biter mi?

Dişin kanal sistemi içerisinde herhangi bir akıntı olmadığında bilimsel veriler doğrultusunda kanal tedavisini aynı gün aynı seansta bitirmek mümkündür. Aynı seansta kanal tedavisini bitirmenin hatta bazı avantajları vardır. Dişin kanal sistemi tekrar açılmadığı için kanal sistemine bakteri girişi riski azalmış olacaktır. Tabi ki aynı gün kanal tedavisinin bitirilip bitirilmemesine hekiminizin işlem sonrasında karar vermesi en doğrusudur.

Kanal tedavisi kaç dakika sürer?

Kanal tedavisi yapılan dişin kaç köklü olduğu ve dişinizin anatomik yapısı bu süreyi belirler. Ortalama 60 dakika bir kanal tedavisi için normal bir süredir. Bunun uzaması ya da kısalması bir çok faktöre bağlıdır.

Kanal tedavisi seans aralıkları?

İlk seans bitiminde diş hekiminin kanallar içerisine koyduğu pansuman amaçlı ilacın etki etmesi için gereken ortalama süre 10-14 gün kadardır. Eğer dişte özel bir durum varsa (iltihabi süreçler) bu süre uzayıp kısalabilir. Diş hekiminin kararı teşhis ve planlaması asıl belirleyicidir.

Kanal tedavisi ne kadar sürdüğü değil, uzun vadede ne kadar başarılı olunduğuna dikkat edilmesi gereken bir işlemdir.

Msc. Dt. Ali Ozan Zencircioğlu